Over ons

EuroCommerce is hét informatieplatform over e-commerce, retail en alles wat daarmee te maken heeft. We brengen nieuwe online trends in kaart en leggen uit hoe je hier als retailer of eigenaar van een webshop optimaal op kunt inspelen. Want dát je erop moet inspelen, dat staat buiten kijf. De ontwikkelingen voltrekken zich in hoog tempo en stilstand is meer dan ooit achteruitgang.

Het zijn met name nieuwe technologieën die onze samenleving en zakelijke sectoren ingrijpend veranderen. De toename van mobiele devices zorgt ervoor dat we op een andere manier winkelen. En de online marketing inspanningen van bedrijven zorgen ervoor dat onze merkloyaliteit steeds sterker fluctueert.

Concurrentie in e-commerce stijgt

En nog altijd neemt de wereldwijde vraag in de e-commerce markt toe. Maar tegelijkertijd stijgt ook de concurrentie. Dat betekent dat winkeliers zich online steeds meer moeten onderscheiden en creatievere oplossingen moeten verzinnen om de consument te bereiken. Simpelweg een website of webshop laten maken volstaat niet meer.

Potentiële klanten zijn tegenwoordig te bereiken via een variëteit aan online kanalen. Van corporate websites tot apps en van social media kanalen tot forumadvertenties. Al deze kanalen moeten elkaar aanvullen en versterken, zodat de klant online continu in contact komt met een merk. En dan altijd in de juiste fase van de sales funnel belandt.

Gericht adverteren op basis van consumentengegevens

Een potentiële lead dient immers anders benaderd te worden dan een trouwe klant die de webshop steevast wekelijks bezoekt. Moderne technieken stellen retailers in staat steeds meer gegevens over consumenten te verzamelen en ze daarmee op de juiste manier te benaderen. Hoe gerichter een landingspagina of advertentie, hoe groter de kans dat deze resulteert in een conversie.

Tegelijkertijd wordt de moderne consument dagelijks gebombardeerd met gerichte advertenties. Ook dat is dus niet langer genoeg. Alles draait om het opbouwen van een band met de klant, bijvoorbeeld door het uitvoeren van een uitgebalanceerde content marketing strategie. Alleen dan zal een merk nog opvallen te midden van het grote aanbod concurrenten.

Virtueel winkelen en andere technologieën

In de tussentijd is het voor retailers zaak om de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten te houden. Een veelbelovende trend in de e-commerce is bijvoorbeeld virtueel winkelen, waarbij consumenten in een virtuele winkel kleding kunnen shoppen én passen. Dit alles wordt mogelijk gemaakt door technologieën als virtual reality (VR) en augmented reality (AR).

EuroCommerce houd je van al dit soort trends op de hoogte en onderwerpt nieuwe methoden en technieken aan kritische reviews. Onze redactie bestaat uit onafhankelijke journalisten die gespecialiseerd zijn in thema’s als e-commerce, retail, online marketing en technieuws. Hierdoor ben jij altijd verzekerd van de beste en meest actuele informatie.

Reageren is niet mogelijk